Advies in elke fase

STABILISEREN: RUST, GROEIEN OF OVERNAME

Heb je net een periode van groei of stagnatie doorgemaakt? Dan kan het zijn dat je in de stabilisatiefase terechtkomt. Deze fase kan je zien als een moment van rust, maar ook om je processen weer op scherp te stellen voor de volgende stap. Denk bijvoorbeeld aan verder groeien of een bedrijfsovername. Onze specialisten kunnen je begeleiden tijdens deze fase en je adviseren over jouw toekomstplannen.

STABILISEREN: WAT ZIJN DE AANDACHTSPUNTEN? 

In de stabilisatiefase is het belangrijk om jouw bedrijf een spiegel voor te houden. Hoe staat je bedrijf ervoor? Om ervoor te zorgen dat je onderneming niet ‘stil’ komt te staan tijdens deze stabilisatiefase, moet je op dit moment al nadenken over toekomstige ontwikkelingen en/of aanpassingen van jouw product of dienst. Dit zijn de aandachtspunten voor een stabiele organisatie:

  • Controleer of jouw personeelsbestand nog past bij jouw onderneming of dat het tijd is voor reorganisatie
  • Houd grip op je klantenbestand
  • Zorg voor gezonde geldstromen
  • Vasthouden van jouw marktaandeel
Senior advisor en registeraccountant

Rob Schouten

"Bij groei hoort snoei.’"

WAT ZIJN DE RISICO'S VAN STABILISEREN? 

De stabilisatiefase brengt een aantal risico’s met zich mee. Denk aan het verliezen van grip op de zaak of kosten die niet in verhouding zijn met de omzet. “Je moet op tijd aan de bel trekken. Als je tegen willens en wetens blijft doorgaan met je onderneming en je gaat failliet, dan ben je ook als bestuurder hoofdelijk aansprakelijk.” Daarom is het van belang dat je signalen tijdig oppakt.

OMNYACC ZORGT VOOR STABILITEIT 

Heb jij hulp nodig bij het creëren van een stabiele organisatie? Of is het gevolg van deze fase een reorganisatie? Onze specialisten kunnen je hierbij ondersteunen en adviseren door als jouw sparringspartner te dienen. Prognoses worden hierbij steeds belangrijker. Vang signalen op en klop tijdig aan.

Speciaal voor jou

UITGELICHT

Relatiebeheerder
Meedenken met de klant, ondersteuning bieden met tussentijdse financiële inzichten en relevante managementinformatie. Dat zijn enkele verantwoordelijkheden die jij draagt. Uiteraard samen met het team!
Lees verder
arrow right
Schenkbelasting en vermogen in box 3 bij schenking 'vrij van recht'
Bij een schenking is de ontvanger verantwoordelijk voor het betalen van schenkbelasting. Bij een schenking 'vrij van recht' komen de schenker en ontvanger echter overeen dat de schenker deze belasting betaalt. De Belastingdienst heeft uitgelegd welke gevolgen dit kan hebben voor het vermogen en daarmee voor de verschuldigde belasting in box 3.
Lees verder
arrow right
Lonenspecial 2022
Voor jou als werkgever is het belangrijk om op de hoogte te zijn op het gebied van personeels- en salarisadministratie. In de lonenspecial 2022 vind je de belangrijkste wijzigingen op dit gebied. De lonenspecial is een handig naslagwerk. Zo blijf je op de hoogte van de laatste actualiteiten. Vragen? Neem gerust contact met ons op.
Lees verder
arrow right
LinkedIn

Blijf op de hoogte en volg Omnyacc op LinkedIn

Omnyacc op LinkedIn volgen

Al ruim 2.000 ondernemers gingen je voor

ALTIJD BIJ JOU IN DE BUURT

Als Omnyacc zijn we altijd in de buurt. Grote kans dat je ons zelfs bij jou om de hoek vindt, want wij werken met maar liefst 250 medewerkers vanuit acht kantoren in de regio. Bewust. Wij vinden het fijn als onze klanten ook zonder afspraak makkelijk bij ons binnen kunnen lopen. Onze klanten komen het meest uit de regio. Wel zo fijn! Je praat, toch letterlijk, dezelfde taal. Zit jij met een ondernemerskwestie en zoek je ondersteuning? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij durven te stellen dat we op praktisch alle ondernemersvragen antwoord kunnen geven. Zo kun jij maximaal focussen op ondernemen. Tot snel?