Op zoek naar een accountantskantoor in Hoorn? Omnyacc Hoorn is een echt familiebedrijf waar jij als ondernemer terecht kunt voor al jouw ondernemerszaken. Wij zijn in 1990 opgericht door Carlo Müller. Vrij snel na de opstart zijn wij verhuisd van Amstelveen naar Hoorn. Dé plek waar onze roots liggen. Broers Casper en Xander Müller hebben het bedrijf versterkt en het stokje overgenomen. De familiaire sfeer is zowel onder collega's als met klanten voelbaar. Xander Müller, accountant en vennoot in Hoorn: “Ik ben trots dat we het bedrijf van onze vader zo kunnen voortzetten en samen met ons team zulke mooie klanten mogen bedienen.”
“Xander denkt ver mee, dat verbaast mij voor een accountant. Ook heeft hij veel begrip voor mijn keuzes en uitgaven. Dat vind ik een pré van Omnyacc Hoorn. Omnyacc kijkt hoe de ondernemer wil ondernemen en daarna tot hoever dit mogelijk is. Ik liet de onderhandelingen met de bank aan Omnyacc over, want die spreken dezelfde taal. Ik heb verstand van mijn vak, Omnyacc van hun vak. Ik geef praktisch bijna mijn portemonnee aan Omnyacc. Het vertrouwen is gewoon goed, maar we doen geen domme dingen hoor. Het is meer het gevoel dat er continu wordt meegekeken en gedacht.”
In 2007 is met de komst van Casper Müller, HRM- en pensioenadviseur en vennoot, HRM-dienstverlening toegevoegd aan het dienstenpakket. Nu kun je als ondernemer bij ons terecht voor bijna alle zaken die jou bezighouden. Van hulp bij de start van je onderneming tot het moment dat je voor het eerst personeel in dienst krijgt. In deze groeifase krijg je te maken met salarisadministratie, wet- en regelgeving, verzekeringen, pensioen, verzuim, arbodienstverlening en nog zoveel meer. Heb je een financiering nodig voor uitbreiding of wil je weten hoe je ervoor staat op pensioendatum? Wij maken ons op elk vlak sterk voor jou.
“Ik word echt blij als wij ondernemers kunnen helpen met verdere groei, in welke fase ze zich ook bevinden. Onze brede dienstverlening kunnen we op- en afschalen naar wens. We doorlopen samen de hele ondernemersreis.“
Automatiseren is aan de orde van de dag. Al vroeg zat dit er in bij oprichter Carlo Müller. In 2017 zei hij hier het volgende over: “De ontwikkelingen hebben invloed op je personeelsbeleid. Mensen moeten mee met alle veranderingen. Er is een ander type mens nodig met een andere mentaliteit. Om mensen te binden moet je iets extra's bieden. Dit is ook een van de redenen voor de aansluiting van ons kantoor in Hoorn bij Omnyacc in 2001. De binding met collega’s en klanten is heel belangrijk voor onze organisatie. Daarom moet je beide partijen toegevoegde waarde en iets unieks bieden. Mijn boodschap aan iedere ondernemer is dan ook om zuinig te zijn op hun medewerkers en klanten.” Hier kunnen wij het niet anders dan helemaal mee eens zijn!
“Ik was niet tevreden over mijn voormalig accountant en ging daarom met Omnyacc Hoorn in gesprek. Wij waren al bekend met de Müllers, omdat wij hun ICT verzorgden. Het vertrouwen en het contact was gewoon goed. Xander en Casper ervaren wij als proactief en ze begrijpen onze dienstverlening. Het kantoor is financieel gezond en de medewerkers zijn goed opgeleid. Dit waren voor ons de doorslaggevende factoren om met hen verder te gaan.”
‘Stilstaan is achteruitgang’ is ons motto. Op elk vlak zijn we continu bezig met ontwikkeling. Van het verder digitaliseren van onze processen tot de ontwikkeling van onze collega’s. Wij verwachten dat ze dit zelf ook graag willen om jou als ondernemer zo goed als mogelijk bij te staan. Zij krijgen hier met de Omnyacc Academy alle ruimte voor.
“Het mooiste om te zien is dat we een relatief laag klantverloop hebben en elk jaar weer een stukje groeien samen met de collega's. In de loop van de jaren zijn we als accountants- en advieskantoor verder gegroeid met een brede klantenportefeuille en uitdagende klantopdrachten. Ons hele team in Hoorn is ambitieus om onze dienstverlening en hun kennis steeds verder te ontwikkelen. Heel gaaf!”
Familie binnen halen was geen vast doel, je kijkt wat op er op je pad komt. Xander heeft het vak eerst ergens anders geleerd. Deze ervaring heeft hij meegenomen naar Omnyacc. Casper kwam vanuit een duidelijk aparte tak van sport gericht op personeel en verzekeringen, die hij later integreerde met ons accountantskantoor. Klanten komen nu niet alleen meer binnen via onze accountancytak, maar ook via de HRM-dienstverlening. Dit laagdrempelige gevoel straalt ook door het hele kantoor én voel jij als klant. Zonder afspraak binnenlopen, altijd goed. Even bellen om kort te sparren? Wij zijn er voor je.
"Middels de kosten- en subsidiescan heeft Omnyacc Hoorn voor ons de nodige onbenutte subsidies in kaart gebracht en met terugwerkende kracht verzilverd. Inmiddels voeren Casper en zijn team pro actief- en naar volle tevredenheid de salarisadministratie en arbodienstverlening uit voor Anamet."