Personeel en pensioen

STRATEGISCH PERSONEELSMANAGEMENT: BENUT TALENT

Welke kennis, ervaring en competenties moeten jouw medewerkers hebben? Voelt jouw personeel zich verbonden met de organisatie? Hoe behoud ik talent? Breng jouw personeelswensen in kaart met strategisch personeelsmanagement. Zo bepaal je het personeelsbeleid op basis van je missie, visie en strategie. Dit helpt om zo effectief mogelijk gebruik te maken van de talenten van jouw personeel. HRM-specialist Ynte Koopal: “Door jouw werknemers te voorzien van goede arbeidsomstandigheden creëer je de inzet en enthousiasme die nodig zijn voor succes”.

PERSONEEL IS DE SLEUTEL TOT SUCCES

Strategisch management is een essentieel onderdeel om personeel te werven, op te leiden en te behouden. Wanneer jij ervoor zorgt dat jouw personeel tevreden is vertegenwoordigen zij jouw bedrijf het beste. Werknemers brengen dit over op klanten en dit is van onschatbare waarde. Je hebt hier zelf dus profijt van. Tevredenheid creëer je bijvoorbeeld door goede arbeidsomstandigheden, doorgroeimogelijkheden en beloningen. Met de inzet van strategisch personeelsmanagement krijg je inzicht:

  • van jouw missie, visie en strategie
  • in hoeverre het personeelsbestand matcht met de missie, visie en strategie
  • of de huidige medewerkers over de juiste kernwaarden beschikken
  • in welke medewerkers je nu nodig hebt en welke medewerkers je over 5 jaar nodig hebt
  • bij het inzetten van talentmanagement
  • in het inzetten van personeelsinstrumenten om je doelen te behalen
Pensioen- en HRM-adviseur

Harold Steunebrink

"Zonder personeelsbeleid kun je tijdens de sollicitatieprocedure niet gericht zoeken omdat je niet precies weet wat je zoekt. Je neemt medewerkers aan die niet passen binnen de organisatie of niet over het juiste talent beschikken en daardoor de organisatie snel verlaten of disfunctioneren. Vervolgens kun je weer opnieuw beginnen met werven. Dit kost tijd en geld."

Bekijk al onze specialisten >

STRATEGISCH PERSONEELSBELEID: WAT BIEDEN WIJ AAN?

Onze HRM-en arbeidsrechtspecialisten houden zich onder andere bezig met:


STRATEGISCH PERSONEELSMANAGEMENT: DE WERKWIJZE 

Zodra onze HRM-specialisten met jou aan de slag gaan om het personeelsbeleid op te zetten, gaan zij als volgt te werk:

  • We gaan samen in gesprek over jouw missie, visie, doelen en strategie
  • We bepalen vervolgens de kernwaarden van je organisatie
  • We leggen vast hoe de interne en externe omgeving invloed heeft en wat dit veroorzaakt
  • We analyseren het huidige personeelsbestand
  • We leggen vast wat er ontbreekt aan kennis, competenties en kernwaarden
  • We stellen een plan op voor het inzetten van personeelsinstrumenten en de volgorde daarvan om de doelstellingen van de organisatie te behalen. We starten met feedbackgesprekken om ontwikkeling per afdeling en individu verder vast te stellen en te managen.


PERSONEELSINZICHT MET OMNYACC 

Onze HRM-specialisten staan de popelen om met jouw strategisch personeelsmanagement aan de slag te gaan. Zij krijgen een kick om te zien hoe jij de talenten van jouw werknemers benut om vervolgens jouw onderneming te zien groeien. Onze HRM-ers zijn dagelijks bezig met personeelsmanagement en daardoor erg ervaren. Wij hebben alle specialisten onder één dak waardoor het makkelijk schakelen is. Daarnaast kunnen we jouw personeelsinformatie koppelen aan Nmbrs waardoor je alles vanuit één loket kunt bedienen. Ben je al klant bij ons? Dan hebben wij een beeld van jouw organisatie en kennen wij de cultuur.

Speciaal voor jou

UITGELICHT

Arbodienstverlening
Hoe ga jij om met verzuim? Bij Omnyacc ben je aan het juiste adres voor een gezonde organisatie. Alle specialisten onder één dak.
Lees verder
arrow right
Jolanda Dedert

Jolanda Dedert

Casemanager verzuim en inkomen

Inkomens- en verzuimverzekering
Als ondernemer kun je niet alle risico’s zelf dragen. Het verzuimrisico is daar een mooi voorbeeld van.
Lees verder
arrow right
Monique Slotemaker

Monique Slotemaker

Salaris- en personeelsadviseur

LinkedIn

Blijf op de hoogte en volg Omnyacc op LinkedIn

Omnyacc op LinkedIn volgen

Al ruim 2.000 ondernemers gingen je voor

ALTIJD BIJ JOU IN DE BUURT

Als Omnyacc zijn we altijd in de buurt. Grote kans dat je ons zelfs bij jou om de hoek vindt, want wij werken met maar liefst 250 medewerkers vanuit acht kantoren in de regio. Bewust. Wij vinden het fijn als onze klanten ook zonder afspraak makkelijk bij ons binnen kunnen lopen. Onze klanten komen het meest uit de regio. Wel zo fijn! Je praat, toch letterlijk, dezelfde taal. Zit jij met een ondernemerskwestie en zoek je ondersteuning? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij durven te stellen dat we op praktisch alle ondernemersvragen antwoord kunnen geven. Zo kun jij maximaal focussen op ondernemen. Tot snel?