Juridisch advies

SCHEIDING: BEDRIJFSCONTINUÏTEIT WAARBORGEN

Als een ondernemer gaat scheiden heeft dit mogelijk ook financiële gevolgen voor de zaak. Van wie is de onderneming eigenlijk? Wordt de onderneming in de scheidingsprocedure betrokken? Heeft jouw partner ook recht op een deel van de ondernemingswaarde? En hoe zit het met de alimentatie? Onze specialisten kunnen je begeleiden en adviseren in dit scheidingstraject. Alles om jouw bedrijfscontinuïteit te waarborgen.

WAT KOMT ER OP JE AF BIJ EEN SCHEIDING?

Bij een echtscheiding komt heel veel kijken. Emotioneel gezien is dit een enorme klap, maar zakelijk gezien kan dit ook flink tegenvallen. Dit is een greep uit de vraagstukken die bij een echtscheiding uitgezocht moeten worden op zakelijk gebied:

  • Huwelijksvermogensregime: ben je getrouwd in gemeenschap van goederen of  onder huwelijkse voorwaarden?
  • Is de onderneming ook van je partner?
  • Hoeveel kost het om mijn partner uit te kopen?
  • Wie heeft recht op de ondernemingswaarde?
  • Worden de bezittingen en het vermogen verdeeld?
  • Rechtsvorm: is er sprake van een vof, bv of andere vorm en op welke naam staat het bedrijf?
  • Pensioen: welke regelingen hebben jij en jouw partner gesloten? Wat is er voor en tijdens het huwelijk opgebouwd?
  • Fiscaliteit: moet je fiscaal afrekenen over de waarde van de onderneming?
  • Alimentatie beoordeling

Dit heeft allemaal consequenties voor het voortbestaan van jouw bedrijf. Daarom is het zo belangrijk om je goed te laten begeleiden. Je wilt hier financieel natuurlijk zo goed mogelijk uitkomen, zodat de echtscheiding de bedrijfscontinuïteit niet in de weg zit.

Fiscalist

Sietze Alkema

Jouw ex-partner heeft recht op de helft van het pensioen dat is opgebouwd tijdens het huwelijk. Je bent vrij om samen een andere verdeling af te spreken of zelfs te besluiten niet tot verdeling van het pensioen over te gaan. Wijk je af van de standaardverdeling, dan moet dit wel zijn vastgelegd in de huwelijkse voorwaarden of in het echtscheidingsconvenant."

Bekijk al onze specialisten >

KANS OP BEDRIJFSCONTINUÏTEIT HOGER DOOR BEGELEIDING

Een scheiding brengt vaak emotionele onrust met zich mee. Wanneer je daarbij een onderneming runt kan je terecht komen in een chaotische situatie. Het proces rondom een scheiding is niet niks en we kunnen ons voorstellen dat jij je liever bezighoudt met jouw onderneming. Voor onze specialisten is de begeleiding bij een scheiding dagelijkse kost. Zij hebben ervaring en weten waar ze fiscaal, financieel en juridisch naar moeten kijken om voor jou het beste eruit te halen. Als wij je in deze zware periode begeleiden krijg je duidelijkheid, rust en zekerheid. Wij kijken hoe jij jouw bedrijf met zo min mogelijk schade kunt voorzetten.

OMNYACC: JOUW ROTS IN DE BRANDING

Bij ons vind je veel specialisten onder één dak, waardoor wij je goed kunnen begeleiden en adviseren. Fiscaal, financieel en juridisch zit je bij ons op de juiste plek. Ook hebben wij contacten met bijvoorbeeld advocaten die we snel kunnen inschakelen. Persoonlijk contact, een vast contactpersoon en korte lijnen binnen de organisatie is typerend voor onze organisatie. Dit voorkomt het dubbel informeren van pijnlijke informatie en zorgt voor kennis van jouw bedrijf bij onze specialisten.

Speciaal voor jou

UITGELICHT

Btw-vraagstukken
Zit jij met een ingewikkelde btw-kwestie? Onze specialisten behandelen dagelijks btw-vraagstukken en kennen alle ins en outs van de complexe wetgeving. 
Lees verder
arrow right
Dennis Bierman

Dennis Bierman

Registeraccountant

Werving en selectie
Kwalitatief goed personeel is het belangrijkste kapitaal van jouw organisatie. Het werven en selecteren van de juiste werknemers is erg belangrijk.
Lees verder
arrow right
Arnoud Jans

Arnoud Jans

Relatiebeheerder

Sjoerd Vlasman

Sjoerd Vlasman

Relatiebeheerder

LinkedIn

Blijf op de hoogte en volg Omnyacc op LinkedIn

Omnyacc op LinkedIn volgen

Al ruim 2.000 ondernemers gingen je voor

ALTIJD BIJ JOU IN DE BUURT

Als Omnyacc zijn we altijd in de buurt. Grote kans dat je ons zelfs bij jou om de hoek vindt, want wij werken met maar liefst 250 medewerkers vanuit acht kantoren in de regio. Bewust. Wij vinden het fijn als onze klanten ook zonder afspraak makkelijk bij ons binnen kunnen lopen. Onze klanten komen het meest uit de regio. Wel zo fijn! Je praat, toch letterlijk, dezelfde taal. Zit jij met een ondernemerskwestie en zoek je ondersteuning? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij durven te stellen dat we op praktisch alle ondernemersvragen antwoord kunnen geven. Zo kun jij maximaal focussen op ondernemen. Tot snel?