Omnyacc

1 november 2022

Omzetverlies door hoogwater 2021?

Heb je als ondernemer Noord-Brabant of Limburg omzetverlies door het hoogwater in de zomer van 2021? Je kunt vanaf 24 oktober subsidie aanvragen. Het betreft omzetverlies in het derde en vierde kwartaal van 2021 en het eerste kwartaal van 2022.

Materiële schade

In de zomer van 2021 werden delen van Limburg en Noord-Brabant getroffen door hoogwater. Veel bedrijven en winkelpanden hebben hierdoor enorme schade geleden.

Voor een tegemoetkoming van materiële schade heeft het kabinet in het najaar 2021 de Wet tegemoetkoming schade bij rampen (WTS) ingezet. Op grond van deze wet is een tegemoetkoming voor omzetverlies echter niet mogelijk. Daarom is hiervoor een aparte regeling opgezet.

Welke periode?

Voor in het derde en vierde kwartaal van 2021 en het eerste kwartaal van 2022 geleden omzetverlies als gevolg van het hoogwater kunnen ondernemers een beroep doen op de ‘Tegemoetkoming omzetschade na waterschade Limburg en Noord-Brabant (TOWL)’.

Let op!

Aanvragen is mogelijk van 24 oktober 2022 9.00 uur tot en met 5 december 2022 17.00 uur via een meldingsformulier op de website van de RVO. Provincie Limburg voert de regeling echter uit en besluit over de aanvraag en verzorgt de betaling.

Speciaal voor jou

UITGELICHT

Overdrachtsbelasting voor tweede en verhuurde woningen naar 7%
Voor de overdrachtsbelasting gelden verschillende tarieven en vrijstellingen. In de Prinsjesdagstukken is voorgesteld om het tarief voor woningen die niet als hoofdverblijf worden gebruikt in 2027 te verlagen van 8% naar 7%.
Lees verder
arrow right
Strategisch personeelsbeleid
Breng jouw personeelswensen in kaart met strategisch personeelsbeleid. Dit helpt om zo effectief mogelijk gebruik te maken van de talenten van jouw personeel.
Lees verder
arrow right
Salarisadministratie
Het voeren van een correcte, tijdige en betrouwbare salarisadministratie kijkt nauw. Salarisadministratie, méér dan een loonstrook.
Lees verder
arrow right
12% pseudo-eindheffing voor fossiele auto’s vanaf 2027
De 12% pseudo-eindheffing voor fossiele personenauto’s van de zaak lijkt er definitief te komen. De heffing is vorig jaar al in de wet opgenomen en treedt op 1 januari 2027 in werking. Op Prinsjesdag 2026 zijn nog enkele aanpassingen voorgesteld. Wat betekent deze heffing voor jou als werkgever en dga?
Lees verder
arrow right
Unit4
Met Unit4 Multivers online heb je jouw financiën altijd onder controle.
Lees verder
arrow right