Sterk! voor ondernemers
Echt alles onder één dak
Sinds 1930
7.000 klanten gingen je voor

Financieringen

CROWDFUNDING: PRESENTEER JOUW FINANCIERINGSWENS OPTIMAAL

Crowdfunding als alternatief voor bankfinanciering? Dat kan zeker! De kosten zijn weliswaar hoger, maar dat houdt de groei van deze populaire financieringsvorm niet tegen. Crowdfundingsplatformen worden steeds professioneler en een campagne starten kan nu makkelijker dan ooit. Het kan ook heel goed werken als marketinginstrument. Onze financieringsspecialisten kennen de weg in crowdfundingsland. Samen zorgen wij voor een professioneel plan en presentatie. Zo maak je de meeste kans van slagen.

HOE WERKT CROWDFUNDING?

Je kunt crowdfunding zien als een online marktplaats voor een financiering. Allereerst plaats je jouw idee of plan op één van de vele crowdfundingsplatforms. Daarna doe je een beroep op meerdere particuliere investeerders. Je bepaalt de kredietvraag, rente en looptijd helemaal zelf. Jos de Lange, accountant en financieringsspecialist: “Het is wel belangrijk om hier goed over na te denken, zodat je jezelf later niet in de vingers snijdt!” Je kunt de particuliere investeerders in ruil voor hun inleg ook aandelen of een percentage van de winst aanbieden. Inschrijven door investeerders kan tot het gewenste financieringsbedrag is behaald. De financiering is daarmee rond!

Accountant en financieringsspecialist

Jos de Lange

“De keuze voor het platform en de juiste presentatie kan lastig zijn. Onze financieringsspecialisten kijken naar jouw wensen en helpen je van a tot z.”

CROWDFUNDING ALS MARKETINGINSTRUMENT

Ja, crowdfunding is duurder dan een bankfinanciering. Alleen heeft deze financieringsvorm een groot voordeel; het kan ook ingezet worden als marketinginstrument. Crowdfundingmarketing combineert marktonderzoek, promotie en klantbinding met elkaar.

  • Marktonderzoek: wanneer het traject moeizaam verloopt en er weinig investeerders zijn, dan zegt dit gelijk iets over de kans van slagen van het plan zelf. Je hebt daarnaast de kans om feedback op te halen, zodat je plannen beter aansluiten op de wensen vanuit de markt. Dit scheelt je onderzoeksbudget.
  • Promotie: gratis publiciteit behaal je relatief makkelijk met een goede crowdfundingsactie. Het wordt gezien als sympathiek en hip en daarom wordt er veel over geschreven. Ook lift jouw imago hier automatisch op mee. Investeerders hebben baat bij een succesvol project (het gaat pas door als er genoeg geld wordt opgehaald) en helpen daarom graag door hier bijvoorbeeld over te praten met anderen.
  • Klantenbinding: investeerders kopen vaak bij het bedrijf waar ze geld in hebben gestoken. Als het goed gaat met hun investering hebben ze natuurlijk meer zekerheid over het nakomen van de financiële verplichtingen.


SUCCESVOLLE CROWDFUNDINGSACTIE? MET OMNYACC WEL!

Onze financieringsadviseurs hebben al veel crowdfundingsacties begeleid. Ze leren continu bij om jou van het beste advies te voorzien. Voor iedere klant werken we op maat en durven we kritisch te zijn voor het beste resultaat. We maken daarnaast gebruik van de speciale financieringstool Capsearch met alle voordelen van dien. Zo kunnen we snel de haalbaarheid testen en worden alle crowdfundingsplatformen meegenomen in de analyse. De financieringsspecialisten zijn onderdeel van Omnyacc met uitgebreide financiële, fiscale en bedrijfseconomische kennis. De ideale plek om van jouw plan een succes te maken!

Social Media

Volg jij Omnyacc al?

Linkedin Instagram Facebook

ALTIJD BIJ JOU IN DE BUURT

Als Omnyacc zijn we altijd in de buurt. Grote kans dat je ons zelfs bij jou om de hoek vindt, want wij werken met maar liefst 220 medewerkers vanuit acht kantoren in de regio. Bewust. Wij vinden het fijn als onze klanten ook zonder afspraak makkelijk bij ons binnen kunnen lopen. Onze klanten komen het meest uit de regio. Wel zo fijn! Je praat, toch letterlijk, dezelfde taal. Zit jij met een ondernemerskwestie en zoek je ondersteuning? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij durven te stellen dat we op praktisch alle ondernemersvragen antwoord kunnen geven. Zo kun jij maximaal focussen op ondernemen. Tot snel?