CROWDFUNDING ALS MARKETINGINSTRUMENT
Ja, crowdfunding is duurder dan een bankfinanciering. Alleen heeft deze financieringsvorm een groot voordeel; het kan ook ingezet worden als marketinginstrument. Crowdfundingmarketing combineert marktonderzoek, promotie en klantbinding met elkaar.
- Marktonderzoek: wanneer het traject moeizaam verloopt en er weinig investeerders zijn, dan zegt dit gelijk iets over de kans van slagen van het plan zelf. Je hebt daarnaast de kans om feedback op te halen, zodat je plannen beter aansluiten op de wensen vanuit de markt. Dit scheelt je onderzoeksbudget.
- Promotie: gratis publiciteit behaal je relatief makkelijk met een goede crowdfundingsactie. Het wordt gezien als sympathiek en hip en daarom wordt er veel over geschreven. Ook lift jouw imago hier automatisch op mee. Investeerders hebben baat bij een succesvol project (het gaat pas door als er genoeg geld wordt opgehaald) en helpen daarom graag door hier bijvoorbeeld over te praten met anderen.
- Klantenbinding: investeerders kopen vaak bij het bedrijf waar ze geld in hebben gestoken. Als het goed gaat met hun investering hebben ze natuurlijk meer zekerheid over het nakomen van de financiële verplichtingen.
SUCCESVOLLE CROWDFUNDINGSACTIE? MET OMNYACC WEL!
Onze financieringsadviseurs hebben al veel crowdfundingsacties begeleid. Ze leren continu bij om jou van het beste advies te voorzien. Voor iedere klant werken we op maat en durven we kritisch te zijn voor het beste resultaat. We maken daarnaast gebruik van de speciale financieringstool Capsearch
met alle voordelen van dien. Zo kunnen we snel de haalbaarheid testen en worden alle crowdfundingsplatformen meegenomen in de analyse. De financieringsspecialisten zijn onderdeel van Omnyacc met uitgebreide financiële, fiscale en bedrijfseconomische kennis. De ideale plek om van jouw plan een succes te maken!