Bij Omnyacc gaan we graag tot het uiterste om de kwaliteit van onze dienstverlening te waarborgen en verbeteren. Zo zijn onze accountants en adviseurs lid van diverse overkoepelende beroepsorganisaties en registers, zoals de NBA, NOB en CFP. Daarnaast zijn wij lid van de SRA, bezitten wij een AFM-vergunning voor onze Audit & Assurance diensten en hebben wij goede afspraken met de Belastingdienst. Ook investeren we in de ontwikkeling van onze collega’s, met onze Omnyacc Academy en ons interne kwaliteitssysteem. Alles om jou zo goed mogelijk bij te staan als ondernemer. Benieuwd hoe wij dit aanpakken?
Ga je bij Omnyacc werken dan staat ontwikkeling hoog in het vaandel. Zowel starters als ervaren titelhouders hebben bij Omnyacc uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden intern door de Omnyacc Academy als extern. Op elk vakgebied en voor iedere groep organiseren wij uiteenlopende bijeenkomsten. Zowel vakinhoudelijk, als op het gebied van soft skills en persoonlijk vlak. Ook de Summercourse is onderdeel van de Omnyacc Academy. Hier kunnen titelhouders PE-punten behalen voor bijscholing. Naast de verplichting is continu bijscholen voor Omnyacc ontzettend belangrijk. Op deze manier blijven wij op de hoogte van de laatste wet- en regelgeving. Zo kunnen wij ons echt sterk maken voor jou als ondernemer.
Onder de Omnyacc Academy vallen onder andere de volgende vakinhoudelijke bijeenkomsten:
De basis van het kwaliteitssysteem staat met een basis aan werkzaamheden en vastleggingen volgens beschreven processen. Deze worden continu bijgehouden om enerzijds te voldoen aan de meest recente wetten en regels en anderzijds alle aspecten van de dienstverlening up to date te houden, zodat wij de beste dienstverlening kunnen leveren. Daarnaast controleren de vestigingen elkaar op kwaliteit, dit is ook een onderdeel van het kwaliteitssysteem. Onder het kwaliteitssysteem vallen onder andere twee interne toets-onderdelen: peerreview en dossierreview. Het peerreview houdt in dat een collega van de vestiging het dossier waar aan gewerkt is ook nog bekijkt en controleert. Bij de jaarlijkse dossierreview worden een aantal dossiers door een accountant van een andere vestiging gecontroleerd. Er wordt onder andere gekeken of er wordt voldaan aan wet- en regelgeving. Dit wordt uiteraard ook al ondervangen door de programmatuur die wij gebruiken. Het kwaliteitssysteem biedt de collega’s de mogelijkheid om van elkaar te leren en houdt ons scherp.
Onze kwaliteit wordt continu getoetst en gewaarborgd via een periodieke review door SRA (Samenwerkende Registeraccountants en Accountants-Administratieconsulenten). SRA is een landelijk netwerk van 375 zelfstandige Nederlandse accountantskantoren. Als lid van SRA werken wij samen met andere kantoren, delen we kennis en versterken we elkaar.
Als lid van SRA, een landelijk netwerk van 370 zelfstandige Nederlandse accountantskantoren, wordt de kwaliteit continu getoetst en daarmee gewaarborgd via een periodieke review.
Wij beschikken over de Wta-vergunning om controles uit te voeren. De AFM, Autoriteit Financiële Markten, heeft deze vergunning verleend na uitgebreide toetsing. Ook kijken ze continu of wij alle regels naleven. De AFM voert sinds 2022 het volledige toezicht uit op de vergunninghouders. Zij doet dit door regelmatige data-uitvragen op basis waarvan zij analyses verricht en conclusies trekt. Ook kan de AFM besluiten dossiers van onze kantoren in detail te toetsen.
Ook hebben we het Convenant Horizontaal Toezicht met de Belastingdienst afgesloten. Dit houdt in dat we afspraken hebben gemaakt met de Belastingdienst. De voordelen voor jou zijn dat wij één aanspreekpunt hebben binnen de Belastingdienst, daardoor snelle zekerheid hebben over aanslagen een aangepast toezicht hebben bij controles en vragenbrieven. Wel zo efficiënt! Daarnaast kunnen we gezamenlijk de kwaliteit van belastingaangiften behouden en verbeteren. En wordt onnodig dubbel werk voorkomen.
Onze adviseurs zijn lid van diverse overkoepelende beroepsorganisaties, instituten en registers. Door vakinhoudelijk kennis te delen, veranderende wet- en regelgeving door te nemen en casussen met andere professionals te bespreken is de vakkennis van ons team altijd up-to-date.
Als Omnyacc zijn we altijd in de buurt. Grote kans dat je ons zelfs bij jou om de hoek vindt, want wij werken met maar liefst 250 medewerkers vanuit acht kantoren in de regio. Bewust. Wij vinden het fijn als onze klanten ook zonder afspraak makkelijk bij ons binnen kunnen lopen. Onze klanten komen het meest uit de regio. Wel zo fijn! Je praat, toch letterlijk, dezelfde taal. Zit jij met een ondernemerskwestie en zoek je ondersteuning? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij durven te stellen dat we op praktisch alle ondernemersvragen antwoord kunnen geven. Zo kun jij maximaal focussen op ondernemen. Tot snel?