13 november 2023

Bv digitaal oprichten kan per 2024 

Per 2024 kun je volledig online een bv starten. Je hoeft niet meer fysiek naar een notaris. Er was al een tijd een platform voor ingericht, maar inmiddels is ook de wet goedgekeurd en de startdatum bekend: 1 januari 2024.


Betrouwbaarheid

Het digitaal oprichten van een bv betekent concreet dat alle procedures digitaal verlopen. Het opstellen van de notariële aktes, de identificatie en ondertekening verlopen dus volledig digitaal. Om fraude tegen te gaan zullen hierbij de hoogste betrouwbaarheidsniveaus worden toegepast.

Europese richtlijn

Het digitaal op kunnen richten van een bv vloeit voort uit een Europese richtlijn gericht op het eenvoudiger oprichten van een bv. Notarissen zullen worden voorbereid op de komende wijzigingen - cursussen, bijeenkomsten en een kennisbank - om zo ook hun cliënten te kunnen helpen bij het digitaal oprichten van een bv.

Speciaal voor jou

UITGELICHT

Assistent accountant audit
Vanuit Omnyacc in Control richten we ons met het team op de assurance werkzaamheden. Door een groeiend klantenbestand richten we ons op versterking binnen het team. Ben jij zelfstandig en klantgericht en heb je de ambitie om door te groeien? Ben je daarnaast op zoek naar een combinatie van controlewerkzaamheden, adviesopdrachten en managementondersteuning? Dan zoeken wij jou!
Lees verder
arrow right
Visionplanner
Met Visionplanner krijg je inzicht hoe jouw organisatie er financieel voor staat.
Lees verder
arrow right
Gouden munten in box 3 fiscaal gezien overige bezittingen
Gouden munten worden in box 3 aangemerkt als overige bezittingen. Dit geldt ook wanneer deze munten officieel als wettig betaalmiddel worden gezien.
Lees verder
arrow right
Suzanne Kroes

Suzanne Kroes

HRM-adviseur

Investeringsaftrek bij vergunningen: kan het toch?
Vergunningen zijn volgens de wet normaal uitgesloten van investeringsaftrek. Toch zijn er omstandigheden waarin je voor een vergunning wél in aanmerking kunt komen.
Lees verder
arrow right
Basecone
Heb jij ook nog een papieren archief en bonnetjes overal? Helemaal niet gek, want zo doen heel veel ondernemers het nog. Het kan alleen overzichtelijker door het creëren van je eigen digitale kantoor! Basecone is de software die jou als ondernemer kan helpen als het gaat om digitale documentverwerking. Basecone herkent facturen automatisch, doet direct een boekingsvoorstel en heeft koppelingen met diverse boekhoudpakketten. Gun jezelf dit gemak en bespaar tijd met Basecone.
Lees verder
arrow right