31 oktober 2022

Brexit Adjustment Reserve (BAR) bedrijfslevenregeling 

Door de komst van de Brexit is zakendoen met het Verenigd Koninkrijk veranderd. Wellicht heeft dit invloed (gehad) op jouw onderneming. De Brexit Adjustment Reserve (BAR) bedrijfslevenregeling is in het leven geroepen voor ondernemers met aanpassingskosten door de Brexit.

Bar regeling

De BAR bedrijfslevenregeling is tweeledig; kosten die al gemaakt zijn en kosten die nog gemaakt moeten worden. Je kunt denken aan kosten rondom opleidingen, voorlichtingscampagnes, ICT-aanpassingen, extern advies en tijdelijke inhuur van extra transportmateriaal. Er is € 185 miljoen beschikbaar gesteld voor reeds gemaakte kosten en € 33 miljoen voor de nog te maken kosten. 

Wat zijn de voorwaarden?

Om in aanmerking te komen voor de regeling moet je onder andere kunnen aantonen dat je vóór 31 januari 2020 al zaken deed met het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast moet je kunnen laten zien dat de kosten nodig waren als gevolg van de Brexit. Met deze tool kun je bekijken of je in aanmerking komt.

Tip!

Wil je jouw onderneming minder afhankelijk maken van het Verenigd Koninkrijk? Naast de BAR bedrijfslevenregeling is er ook een EU-Handelsprogramma die dit stimuleert met behulp van een divers aanbod.

Vraag de BAR aan

Vanaf dinsdag 1 november 09.00 uur kun je jouw aanvraag indienen. De aanvragen worden behandeld op volgorde van binnenkomst, dus zorg dat je er op tijd bij bent. Uiteraard kunnen wij jou ondersteunen bij de aanvraag, of de aanvraag volledig voor je uit handen nemen. Neem hiervoor gerust contact met ons op.

Bron: RVO.nl

Speciaal voor jou

UITGELICHT

SDE++ subsidie later aanvragen
Ondernemers kunnen de subsidie SDE++ dit jaar een maand later aanvragen dan voorgaande jaren. De startdatum voor een aanvraag is doorgeschoven naar 7 oktober 2025 bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.
Lees verder
arrow right
Jeroen Landolt

Jeroen Landolt

Registeraccountant

Accountant Hoorn
Ben jij op zoek naar een accountant of adviseur die je kan helpen in elke fase van het ondernemerschap? Dan ben je bij Omnyacc Hoorn aan het juiste adres. Onze accountants kunnen je helpen bij het starten van je onderneming, in de groeifase bij het aantrekken van personeel, arbodienstverlening en verzuim, bij de administratie of fiscale zaken, maar ook bij het overdragen van je bedrijf en je pensioen. Wij doen alles om jou als ondernemer zo goed mogelijk bij te staan. Wil je meer weten over Omnyacc Hoorn? Lees dan snel verder.
Lees verder
arrow right
Fiscale bijeenkomst Texel
Op woensdagavond 6 november 2024 verzorgen wij een fiscale bijeenkomst met actuele ontwikkelingen en nuttige tips. Tijdens deze avond worden diverse belastingonderwerpen besproken waar je (mogelijk) mee te maken krijgt. Uiteraard wordt er ook ingegaan op de ontwikkelingen naar aanleiding van het Belastingplan 2025. Kom jij ook?
Lees verder
arrow right