8 juni 2022

TVL voor starters 

Ben je als mkb ondernemer gestart vanaf 1 juli 2020? Je kunt voor het vierde kwartaal van 2021 en het eerste kwartaal van 2022 TVL aanvragen. Aanvragen kan tot 2 augustus 2022 17.00 uur bij de RVO. 

Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL)

De TVL is een tegemoetkoming voor de vaste lasten van bedrijven die tijdens de coronacrisis omzetverlies hebben geleden. Het omzetverlies moet in het vierde kwartaal van 2021 minstens 20% bedragen ten opzichte van het derde kwartaal van 2021. Voor het eerste kwartaal van 2022 moet het omzetverlies minstens 30% ten opzichte van het derde kwartaal van 2021 zijn geweest.

Let op!

In tegenstelling tot de andere tegemoetkomingen voor vaste lasten, is deze TVL wel belast voor de inkomsten- en vennootschapsbelasting. Ook moet je over de subsidie btw afdragen.

Inschrijving bij Kamer van Koophandel

Voor de TVL voor het vierde kwartaal van 2021 moet de onderneming na 30 juni 2020 en uiterlijk op 30 juni 2021 bij de KvK zijn ingeschreven. Voor de TVL voor het eerste kwartaal van 2022 moet de onderneming tussen 30 juni 2020 en 30 september 2021 bij de KvK zijn ingeschreven.

Maximum subsidie

Voor de TVL voor starters geldt dat er een maximum zit aan het steunbedrag dat een onderneming binnen drie belastingjaren kan ontvangen. Voor reguliere ondernemingen is dit € 200.000, voor goederenvervoerders over de weg € 100.000, voor visserij- en aquacultuurbedrijven € 30.000 en voor landbouwbedrijven geldt een maximum van € 20.000.

Speciaal voor jou

UITGELICHT

Subsidies
Er zijn ruim 3.000 subsidies in Nederland, alleen zijn nog veel mogelijke subsidies en regelingen onbekend. Maak jij al gebruik van de mogelijkheden?
Lees verder
arrow right
Vergoeding voor verplichte online belastingaangifte
Organisaties en ondernemingen die verplicht online aangifte moeten doen en hiervoor een speciaal inlogmiddel hebben moeten of moeten aanschaffen, kunnen mogelijk in aanmerking komen voor compensatie. Afhankelijk van de situatie zijn er verschillende vormen van compensatie beschikbaar.
Lees verder
arrow right
Basecone
Heb jij ook nog een papieren archief en bonnetjes overal? Helemaal niet gek, want zo doen heel veel ondernemers het nog. Het kan alleen overzichtelijker door het creëren van je eigen digitale kantoor! Basecone is de software die jou als ondernemer kan helpen als het gaat om digitale documentverwerking. Basecone herkent facturen automatisch, doet direct een boekingsvoorstel en heeft koppelingen met diverse boekhoudpakketten. Gun jezelf dit gemak en bespaar tijd met Basecone.
Lees verder
arrow right
Casemanager taakdelegatie
Vind jij het leuk om werknemers en werkgevers te begeleiden en te adviseren over de inzetbaarheid tijdens verzuim? Werk je graag samen met verschillende specialisten om werknemers op een duurzame manier weer aan het werk te helpen? Dan is deze functie iets voor jou! Door onze groeiambities zijn wij opzoek naar een ervaren Casemanager in taakdelegatie.
Lees verder
arrow right