26 januari 2021

Corona: deadline 4e kwartaal TVL 

Heb je als ondernemer omzetverlies door de coroncrisis? Dan kom je wellicht in aanmerking voor de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL). Let wel op, want je kunt nog tot vrijdag 29 januari 17.00 de TVL aanvragen voor het vierde kwartaal van 2020 bij de RVO. 

Omvang tegemoetkoming

De omvang van de tegemoetkoming is afhankelijk van jouw omzetverlies. Jouw verlies aan omzet moet minstens 30% zijn. De tegemoetkoming loopt op van minimaal 50% tot 70% van de vaste lasten.

Let op!

Het percentage vaste lasten van een onderneming is afhankelijk van de sector en wordt bepaald op basis van cijfers van het CBS.

Opslag horeca en non-food detailhandel

De TVL voor het vierde kwartaal 2020 wordt automatisch opgehoogd met een toeslag voor de horeca en voor de non-food detailhandel als je aan de voorwaarden voldoet. Dit vanwege de verplichte sluiting van deze sectoren. Apart aanvragen van de toeslag hoeft dus niet.

Tot slot

We kunnen ons voorstellen dat je door de coronacrisis vragen hebt. Vragen over de steunmaatregelen vanuit de overheid, inzicht in je financiële situatie of (her)financieringen. Onze adviseurs denken graag met je mee. Samen staan we sterk. Neem gerust contact met ons op. 

Speciaal voor jou

UITGELICHT

Belastingadviseur
Ben jij de belastingadviseur die barst van ambitie en klaar is om zijn fiscale kennis naar een hoger niveau te tillen? Streef je naar het bieden van hoogwaardig fiscaal advies en nauwe samenwerking met onze klanten? Bij ons krijg je niet alleen de vrijheid, maar ook de ruimte om jouw rol te pakken en jouw ambities verder uit te bouwen. Kom ons team versterken bij ons kantoor in Zwaagdijk!
Lees verder
arrow right
Team HR-Detachering
Op zoek naar een HR-adviseur voor jouw organisatie? Voor ons begint de samenwerking met een klik. Zonder kunnen we niet de band opbouwen die nodig is om jou op HR-vlak bij te staan. Maak kennis met onze HRM-adviseurs.
Lees verder
arrow right
Hoelang moet je je financiële administratie bewaren?
Staat jouw archief of online database ook vol met administratie van veel jaren? Heel goed, want je bent verplicht je financiële administratie 7 jaar te bewaren. Dit is de fiscale bewaarplicht. Zo kan de Belastingdienst de administratie controleren wanneer zij een aangifte niet vertrouwd of documentatie opvragen voor een onderzoek bij een van jouw zakenpartners of leveranciers. Maar let op, voor sommige documenten geldt een bewaartermijn van 10 jaar. Welke documenten zijn dit? Hoe zit het als je je financiële administratie uitbesteed of als je je bedrijf beëindigt?
Lees verder
arrow right
Melanie Kolster

Melanie Kolster

Communicatiemedewerker