1 maart 2021

Corona: TVL maximale vergoeding omhoog 

Kom je als ondernemer in aanmerking voor de TVL-regeling? Let dan op, want de maximale vergoeding voor het eerste en tweede kwartaal van 2021 voor door corona getroffen bedrijven ter compensatie van de vaste lasten, de TVL, gaat omhoog. 

TVL

Via de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) krijgen alle ondernemers van wie de omzet met minstens 30% is teruggevallen, een tegemoetkoming van 85% van de vaste lasten. Het percentage is sinds dit jaar niet langer variabel en loopt dus ook niet op naarmate de omzet afneemt. Ook is de TVL sinds dit jaar niet langer beperkt tot mkb-ondernemingen met maximaal 250 werknemers in dienst.

Maxima verhoogd

Het maximum van de TVL was al verhoogd naar € 330.000 voor een periode van drie maanden voor ondernemers met maximaal 250 werknemers in dienst, voor grotere bedrijven naar € 400.000. Deze maxima worden nu verder verhoogd tot € 550.000 respectievelijk € 600.000.

Vaste lasten op basis branchegemiddelde

Het percentage vaste lasten van een onderneming blijft afhankelijk van de sector en wordt bepaald op basis van cijfers van het CBS. Hierdoor kan per saldo meer of minder dan 85% van de vaste lasten aan subsidie worden verkregen.

Maximum voorraadsubsidie detailhandel ook omhoog

Ook het maximum aan voorraadsubsidie voor de door corona gesloten detailhandel gaat voor het eerste kwartaal van 2021 omhoog. Het maximum van € 200.000 is verhoogd naar € 300.000. De totale vergoeding voor mkb-bedrijven komt daarmee uit op maximaal € 850.000, voor grotere bedrijven op € 900.000.

Let op!

Aanvragen van de TVL voor het eerste kwartaal van 2021 kan tot uiterlijk 30 april 2021, 17:00 uur. Vraag voor die tijd digitaal TVL aan via rvo.nl.

Tot slot

Heb je vragen over de TVL? Of heb je hulp nodig bij het aanvragen van de steunmaatregel? Neem gerust contact met ons op. Bekijk ook ons coronadossier

Speciaal voor jou

UITGELICHT

Miljoenennota 2026: internationaal
Van wijzigingen in de Wet minimumbelasting 2024 tot de invoering dat multinationals één centrale bijheffing-aangifte doen die automatisch met EU-lidstaten wordt gedeeld. Wij zetten de belangrijkste wijzigingen voor je als internationaal opererende ondernemer op een rij.
Lees verder
arrow right
Stage samenstelpraktijk
Op zoek naar een stage waarin je echt iets leert én je digitale talent kunt inzetten? Dan zit je goed bij ons kantoor in Schagen! In deze 16-weekse stage combineer je praktijkervaring in de samenstelpraktijk met werken in een moderne, digitale werkomgeving. Zo ontwikkel je je vakkennis en je digitale vaardigheden, allemaal in één stage.
Lees verder
arrow right
Basecone
Heb jij ook nog een papieren archief en bonnetjes overal? Helemaal niet gek, want zo doen heel veel ondernemers het nog. Het kan alleen overzichtelijker door het creëren van je eigen digitale kantoor! Basecone is de software die jou als ondernemer kan helpen als het gaat om digitale documentverwerking. Basecone herkent facturen automatisch, doet direct een boekingsvoorstel en heeft koppelingen met diverse boekhoudpakketten. Gun jezelf dit gemak en bespaar tijd met Basecone.
Lees verder
arrow right
Belastingaangifte
Wij verzorgen je complete belastingaangiften en adviseren je hoe je, indien mogelijk, meer fiscaal voordeel kunt behalen.
Lees verder
arrow right
Nmbrs
Nmbrs is een softwarepakket dat digitaal ondersteuning biedt op het gebied van HRM en salarisadministratie.
Lees verder
arrow right