17 juni 2020

Toch vergoeding kosten eHerkenning

Met terugwerkende kracht, 1 januari 2020, kunnen ondernemers toch een compensatie ontvangen voor de kosten van eHerkenning. Het gaat om een compensatie van circa € 24 per jaar. De vergoeding kan vanaf augustus 2020 worden aangevraagd bij RVO.nl. 

Financiële compensatie

De Tweede Kamer had er eerder op aangedrongen de kosten voor ondernemers te compenseren, ervan uitgaande dat het doen van belastingaangifte gratis moet blijven. Er komt nu dus een regeling waarbij één eHerkenningsmiddel per organisatie per jaar wordt gecompenseerd. Dit schrijft staatssecretaris Knops (Binnenlandse Zaken) aan de Tweede Kamer.

Compensatie € 24 per jaar

De regeling duurt twee jaar en wordt daarna geëvalueerd. De vergoeding wordt alleen betaald voor het speciale Belastingdienst EH3-inlogmiddel en bedraagt ongeveer € 24 per jaar, de prijs van het goedkoopste abonnement.

Verplichting verder uitgesteld

EHerkenning is een veilig gedigitaliseerd communicatiemiddel waarmee inmiddels met enige honderden overheidsinstanties gecommuniceerd kan worden en is vanaf 1 januari 2020 verplicht voor onder meer het doen van de aangifte loonheffing. Ondernemers die eHerkenning niet eerder hebben gebruikt, hebben uitstel gekregen tot inmiddels 1 augustus 2020.

Let op!

De vergoedingsregeling geldt niet voor eenmanszaken. Zij kunnen namelijk bij de aangifte kosteloos gebruik maken van DigiD.

Ruimere vergoeding voor niet in te schrijven organisaties

Organisaties die niet kunnen worden ingeschreven in het Handelsregister, zoals ambassades, kunnen voor een ruimere vergoeding in aanmerking komen. Zij moeten voor de aangifte namelijk een beroep doen op een fiscaal dienstverlener of zelf commerciële software aanschaffen. De kosten hiervan worden in beginsel tot maximaal € 450 per jaar vergoed.

Junior belastingadviseur
Wil jij je fiscale carrière een sterke start geven? Bij Omnyacc in Schagen krijg je de kans om direct mee te draaien in de praktijk, te leren van ervaren collega’s en te groeien binnen een betrokken en professioneel team. Vanuit jouw rol werk je mee aan uiteenlopende fiscale vraagstukken voor onze mkb-klanten en ontwikkel je stap voor stap meer zelfstandigheid.
Lees verder
arrow right
HR-detachering
Voor een kleine(re) onderneming geeft een eigen HRM-adviseur op de loonlijst hoge overheadkosten en als grote(re) ondernemer is het vaak lastig om een goede en ervaren HRM-adviseur aan te trekken en te behouden. Maar wij hebben goed nieuws! Detachering van onze ervaren HRM-adviseurs. Ons talent bij jou in huis.
Lees verder
arrow right
Omnyvitaal | Medische keuringen en aanstellingskeuringen
In veel beroepen is een medische of aanstellingskeuring wettelijk verplicht. Denk aan chauffeurs, machinisten, BHV’ers of mensen die werken met gevaarlijke stoffen of op hoogte. Ook bij aanstelling in risicofuncties kan een medische beoordeling vereist zijn. OmnyVitaal verzorgt deze keuringen deskundig, discreet en conform de actuele richtlijnen. Onze geregistreerde artsen beoordelen of medewerkers veilig en gezond hun functie kunnen uitvoeren.
Lees verder
arrow right
Basecone
Heb jij ook nog een papieren archief en bonnetjes overal? Helemaal niet gek, want zo doen heel veel ondernemers het nog. Het kan alleen overzichtelijker door het creëren van je eigen digitale kantoor! Basecone is de software die jou als ondernemer kan helpen als het gaat om digitale documentverwerking. Basecone herkent facturen automatisch, doet direct een boekingsvoorstel en heeft koppelingen met diverse boekhoudpakketten. Gun jezelf dit gemak en bespaar tijd met Basecone.
Lees verder
arrow right
Inkomens- en verzuimverzekering
Als ondernemer kun je niet alle risico’s zelf dragen. Het verzuimrisico is daar een mooi voorbeeld van.
Lees verder
arrow right
Casemanager verzuim
Help jij werkgevers en werknemers met verzuim en inzetbaarheid? Ken jij de Wet Verbetering Poortwachter goed en heb je ervaring met verzuimbeleid? Werk je graag samen met verschillende specialisten om de inzetbaarheid van de werknemers van onze klanten te verbeteren? Dan is deze functie iets voor jou!
Lees verder
arrow right