02 april 2020

Doe de Tozo-check!

Ben je als ondernemer/zzp'er als gevolg van de coronavirus sterk in inkomen achteruitgegaan, dan kom je wellicht in aanmerking voor een tegemoetkoming via de Tijdelijke Overbruggingsregeling Zelfstandige Ondernemers (Tozo). Of je hier recht op hebt, kun je makkelijk te weten komen via de Tozo-check.


Tozo

De tegemoetkoming volgens de Tozo bestaat uit een tijdelijke inkomensaanvulling voor maximaal drie maanden tot het sociaal minimum. Daarnaast kun je een lening afsluiten voor bedrijfskapitaal, bij een acuut liquiditeitsprobleem.

Tozo-check

De check tref je aan op krijgiktozo.nl. De check betreft een aantal ja/nee vragen. Na invulling ervan weet je of je al dan niet recht hebt op de tegemoetkomingen van de Tozo. Zo ja, dan kun je door het invullen van jouw postcode de Tozo aanvragen via jouw gemeente.

Ja/nee vragen

De gestelde vragen zijn duidelijk en spreken veelal voor zich. Allereerst wordt gecheckt of je inderdaad onder het bestaansminimum terecht zult komen of al bent gekomen, en of er liquiditeitsproblemen zijn. Daarna volgen vragen over onder meer jouw leeftijd – minimaal 18 jaar – , de vestigingsplaats van je bedrijf en het aantal gewerkte uren in het bedrijf.

Heb je vragen over de Tozo-regeling of Tozo-check? Wij adviseren je graag. Neem dan gerust contact met ons op.

Disclaimer

Omnyacc doet haar best om de informatie volledig te laten zijn. Echter, de ontwikkelingen en aanpassingen volgen elkaar in snel tempo op. De corona maatregelen zijn bijzondere maatregelen in een bijzondere tijd en de Rijksoverheid speelt in op wijzigingen in de omstandigheden en verbeteringen en aanvullingen van de regelingen. Onze nieuwsberichten kunnen om die reden niet meer up to date zijn op het moment dat deze door jou worden gelezen.

Financiële administratie
Het digitaliseren van jouw financiële administratie levert inzicht en tijd op. Wil jij ook 24/7 inzicht in jouw cijfers? Wij helpen je graag.
Lees verder
arrow right
Basecone
Heb jij ook nog een papieren archief en bonnetjes overal? Helemaal niet gek, want zo doen heel veel ondernemers het nog. Het kan alleen overzichtelijker door het creëren van je eigen digitale kantoor! Basecone is de software die jou als ondernemer kan helpen als het gaat om digitale documentverwerking. Basecone herkent facturen automatisch, doet direct een boekingsvoorstel en heeft koppelingen met diverse boekhoudpakketten. Gun jezelf dit gemak en bespaar tijd met Basecone.
Lees verder
arrow right
Echtscheiding
Onze juristen kunnen je begeleiden in het scheidingstraject en helpen om de bedrijfscontinuïteit te waarborgen.
Lees verder
arrow right
Belastingdienst lanceert administratietool voor horecaondernemers
De Belastingdienst heeft een nieuwe tool ontwikkeld waarmee horecaondernemers kunnen controleren of hun administratie op orde is. Door middel van ja/nee-vragen krijgen zij inzicht in eventuele tekortkomingen en praktische adviezen om deze te verbeteren.
Lees verder
arrow right
Feiten, inzicht en onderbouwing
Wat is jouw volgende stap? Hoe weet je zeker dat je op de juiste koers zit? Onderbuikgevoel brengt je ver, maar bij strategische beslissingen is het belangrijk om je aannames te toetsen. Zeker als het gaat om nieuwe producten, markten of groeikansen. Bij Omnyacc helpen we je om dat gevoel te onderbouwen met feiten. We zetten doelgericht marktonderzoek in om je helder inzicht te geven in wat je klant echt wil, waar je staat en welke kansen je kunt benutten. Zo zet je met vertrouwen de volgende stap!
Lees verder
arrow right
Integratie Gezond Ondernemen en Omnyacc Hoorn
Goed nieuws! Vanaf heden wordt onze Omnyacc pensioen- en HRM-afdeling versterkt door de samenwerking met Gezond Ondernemen uit Wognum!
Lees verder
arrow right