Sterk! voor ondernemers
Echt alles onder één dak
Sinds 1930
7.000 klanten gingen je voor

8 juli 2020

Aanvraag TOFA-regeling tot 12 juli 

De aanvraagperiode voor een financiële tegemoetkoming voor flexwerkers (TOFA) met inkomensverlies vanwege de coronacrisis loopt nog tot en met 12 juli 2020. 

Aanvragen afgewezen

Het UWV heeft inmiddels al meer dan 16.000 aanvragen binnen gekregen, zo blijkt uit recente cijfers. Ongeveer driekwart van de aanvragers heeft een beslissing ontvangen. Het merendeel van de goedgekeurde aanvragen is uitgekeerd. Om in aanmerking te komen voor de TOFA moet het loon dit jaar in februari namelijk minstens € 400 hebben bedragen, in april minstens 50% minder zijn én niet meer dan € 550. Ook moet het loon in maart minstens € 1 hebben bedragen.

Geen uitkering

Als aanvullende voorwaarde geldt dat de aanvrager vanwege het inkomensverlies geen uitkering heeft gekregen, zoals WW.

Omvang TOFA

De TOFA bedraagt € 1.650 bruto voor de periode maart tot en met mei 2020, ofwel € 550 per maand.

Teleurstellingen voorkomen

Om teleurstellingen te voorkomen heeft het UWV op de site een tool gezet waarmee eenvoudig kan worden nagegaan of aan de voorwaarden wordt voldaan. Op deze manier weet men al vooraf of het indienen van een aanvraag nut heeft.

Geen inkomensgegevens nodig

Het UWV heeft bij de aanvraag geen inkomensgegevens nodig. Die verkrijgt het UWV namelijk rechtstreeks via de Belastingdienst.

Update lonenspecial: vervoer

15-07-2020

In de update van de lonenspecial 2020 tref je de belangrijkste wijzigingen aan op het gebied van personeel- en salarisadministratie. In dit nieuwsartikel gaan wij in op het vervoer.

iMUIS

Met iMUIS heb je overzicht en grip op jouw financiën. 

Stabiliseren/reorganiseren

Dit is het moment om jouw organisatie een spiegel voor te houden. Samen stellen wij jouw processen scherp voor de volgende stap.

Exact

Het online boekhoudprogramma waarmee je tijd overhoudt om te ondernemen

Visionplanner

Met Visionplanner krijg je inzicht hoe jouw organisatie er financieel voor staat.