Omnyacc

20 april 2020

TOGS-regeling vrij van belasting

De TOGS-regeling voorziet in een eenmalige uitkering van € 4.000 aan ondernemers die door de maatregelen van het coronavirus worden geraakt. Het kabinet heeft besloten dat deze tegemoetkoming vrij van belasting is. Dit wordt verwerkt in het Belastingplan 2021.

TOGS-uitkering

De Tegemoetkoming Ondernemers Getroffen Sectoren (TOGS) vormt een tegemoetkoming voor specifiek getroffen sectoren, zoals cafés. Of een bedrijf in aanmerking komt voor de uitkering, hangt af van zijn bedrijfsactiviteiten volgens een SBI-code.

Belastingvrij

Besloten is dat over de uitkering geen inkomsten- of vennootschapsbelasting betaald hoeft te worden. Alhoewel de tegemoetkoming bedoeld is voor doorlopende vaste lasten, blijven deze wel gewoon voor 100% aftrekbaar van de winst.

Heb je vragen over de TOGS-regeling? Wij adviseren je graag. Neem dan contact met ons op.

Disclaimer

Omnyacc doet haar best om de informatie volledig te laten zijn. Echter, de ontwikkelingen en aanpassingen volgen elkaar in snel tempo op. De corona maatregelen zijn bijzondere maatregelen in een bijzondere tijd en de Rijksoverheid speelt in op wijzigingen in de omstandigheden en verbeteringen en aanvullingen van de regelingen. Onze nieuwsberichten kunnen om die reden niet meer up to date zijn op het moment dat deze door jou worden gelezen.

Assistent accountant audit
Ontelbare uitdagingen, afhankelijk van jouw ambities. Variërend van zelfstandig relatiebeheer tot het meewerken aan een controle. Doorgroei- en ontwikkelingsmogelijkheden zijn hier écht aanwezig. Net als een prettige sfeer en hoge mate van professionaliteit.
    Lees verder
    arrow right
    Wlz nacalculatie
    Ben jij financieel verantwoordelijke bij een organisatie die langdurige zorg verleent? Dan ben je volgens de Wet langdurige zorg (Wlz) verplicht om financiële verantwoording af te leggen over de geleverde zorgprestaties. 
    Lees verder
    arrow right
    Aftrek zorgkosten mogelijk afgeschaft vanaf 2028
    Als je zorgkosten maakt, kun je deze onder voorwaarden aftrekken in je aangifte inkomstenbelasting (IB). Het kabinet heeft op Prinsjesdag voorgesteld om deze aftrek vanaf 2028 af te schaffen.
    Lees verder
    arrow right
    Anco van Dam

    Anco van Dam

    Junior belastingadviseur