Sterk! voor ondernemers
Echt alles onder één dak
Sinds 1930
7.000 klanten gingen je voor

09 april 2020

TOGS-regeling uitgebreid

Het kabinet heeft de TOGS-regeling uitgebreid. Vanaf 15 april kan de regeling voor meer bedrijven en beroepen aangevraagd worden. De TOGS-regeling voorziet in een eenmalige uitkering van € 4.000 aan ondernemers die specifiek door de maatregelen inzake het coronavirus worden getroffen.

Bedrijven zonder SBI-code

Om voor de regeling in aanmerking te komen, moet een bedrijf beschikken over een specifieke SBI-code. Sommige bedrijfsgroepen hadden die niet, zoals tattooshops, maar waren vanwege het contactverbod wel gesloten.

Meer mkb-bedrijven

Ook zijn meer mkb-bedrijven toegevoegd die een dergelijke code al wel hadden. Het betreft onder meer winkeliers in de food, taxibedrijven, tandartsen, fysiotherapeuten en toeleveranciers van eet-en drinkgelegenheden of evenementen. Zij komen nu dus ook in aanmerking voor de eenmalige uitkering.

Voorwaarden

De TOGS-regeling kent wel een aantal voorwaarden. Zo is bepaald dat er in de periode 16 maart 2020 t/m 15 juni 2020 een omzetverlies van minstens € 4.000 moet zijn.

Aanvragen vanaf 15 april

De TOGS kon vanaf 6 april worden aangevraagd. De nieuwe toegevoegde ondernemers kunnen de TOGS vanaf 15 april aanvragen. Aanvragen moet digitaal via de site rvo.nl.

Heb je vragen over de TOGS? Neem dan gerust contact met ons op.

Disclaimer

Omnyacc doet haar best om de informatie volledig te laten zijn. Echter, de ontwikkelingen en aanpassingen volgen elkaar in snel tempo op. De corona maatregelen zijn bijzondere maatregelen in een bijzondere tijd en de Rijksoverheid speelt in op wijzigingen in de omstandigheden en verbeteringen en aanvullingen van de regelingen. Onze nieuwsberichten kunnen om die reden niet meer up to date zijn op het moment dat deze door jou worden gelezen.

Petra de Wit

Petra de Wit

Relatiebeheerder

25 tips HRM-beleid

25 tips HRM-beleid

25 tips voor een goed HRM-beleid voor jou op een rij
Basecone

Basecone

Heb jij ook nog een papieren archief en bonnetjes overal? Helemaal niet gek, want zo doen heel veel ondernemers het nog. Het kan alleen overzichtelijker door het creëren van je eigen digitale kantoor! Basecone is de software die jou als ondernemer kan helpen als het gaat om digitale documentverwerking. Basecone herkent facturen automatisch, doet direct een boekingsvoorstel en heeft koppelingen met diverse boekhoudpakketten. Gun jezelf dit gemak en bespaar tijd met Basecone.
Jeanine Slagter

Jeanine Slagter

Salarisadviseur

Snelstart

Snelstart

SnelStart is een eenvoudig en overzichtelijk boekhoudpakket waarmee je veel tijd bespaart.
Suzanne Kroes

Suzanne Kroes

HRM-adviseur