24 mei 2022

Extra informatie voor tegemoetkoming vaste lasten binnen twee weken aanleveren

Als je de tegemoetkoming vaste lasten (TVL) aanvraagt, is het mogelijk dat de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) extra informatie van je vraagt. Het is belangrijk dat je dit binnen twee weken na dit verzoek aanlevert. Doe je dit niet, dan loop je de TVL mis.


TVL

De TVL is een financiële tegemoetkoming voor ondernemers die tijdens de coronacrisis hun omzet flink hebben zien dalen. De omvang van de tegemoetkoming is afhankelijk van het percentage omzetverlies en van de omvang van de vaste lasten. Voor deze omvang wordt uitgegaan van branchegemiddelden.

Extra info

Voor het verstrekken van de tegemoetkoming heeft de uitvoerende organisatie RVO soms extra informatie nodig. Ondernemers die hierover bericht ontvangen, moeten de gevraagde info binnen twee weken na het verzoek van de RVO aanleveren.

EU-regelgeving

De gestelde deadlines hangen samen met Europese regelgeving. Op basis van deze regelgeving mag de RVO maar tot uiterlijk 30 juni 2022 TVL-aanvragen verlenen.

Uitzonderingen

Voor starters die de TVL hebben aangevraagd voor het laatste kwartaal van 2021 en/of het eerste kwartaal van 2022 geldt de deadline van 30 juni niet. Ook voor de afhandeling van bezwaarschriften tegen de definitieve vaststelling van de TVL geldt de deadline niet.

Social media
Volg je omnyacc al?

Speciaal voor jou

UITGELICHT

TVL in inkomstenbelasting
Heb je de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) aangevraagd tijdens de coronacrisis wegens omzetverlies? De TVL is onbelast. Wel moet je de ontvangen TVL aangeven in de aangifte inkomstenbelasting.
Lees verder
arrow right
Groeien
Je bent trots op de ontwikkeling die je bedrijf doormaakt. Terecht! Maar hoe nu verder? Wij helpen bij allerlei zaken die je hiervoor niet hoefde te regelen. 
Lees verder
arrow right
Sanne Kossen

Sanne Kossen

Assistent-accountant

Ondernemingsrecht
Een contract of een overeenkomst opstellen? Onze juristen ondersteunen je graag.
Lees verder
arrow right
Basecone
Heb jij ook nog een papieren archief en bonnetjes overal? Helemaal niet gek, want zo doen heel veel ondernemers het nog. Het kan alleen overzichtelijker door het creëren van je eigen digitale kantoor! Basecone is de software die jou als ondernemer kan helpen als het gaat om digitale documentverwerking. Basecone herkent facturen automatisch, doet direct een boekingsvoorstel en heeft koppelingen met diverse boekhoudpakketten. Gun jezelf dit gemak en bespaar tijd met Basecone.
Lees verder
arrow right