2 april 2021

EHerkenning 3 voor aanvragen TVL vanaf 12 april

Wanneer je als ondernemer de TVL wilt aanvragen met eHerkenning, heb je vanaf 12 april eHerkenning niveau 3 nodig. Niveau 3 heeft een hoger veiligheidsniveau.

Niveau 3

Aanvragen van de TVL voor het eerste en tweede kwartaal van 2021 kan vanaf 12 april met eHerkenning alleen nog vanaf niveau 3. Tot nu toe was niveau 1 voldoende. Het hogere veiligheidsniveau betekent voor ondernemers ook hogere kosten.

DigiD

Voor sommige bedrijven was het aanvragen van TVL met gebruik van DigiD ook mogelijk. Voorwaarde is dat de gebruiker bij de Kamer van Koophandel geregistreerd staat als eigenaar of bestuurder van het bedrijf. Die mogelijkheid blijft ook vanaf 12 april bestaan. Daar verandert dus niets.

Beperkt gebruik tot 1 juli

Als je eerdere TVL-aanvragen wil inzien of wil reageren op het vaststellingsverzoek, kan dit tot 1 juni nog met eHerkenning met een lager veiligheidsniveau dan 3. Vanaf 1 juli heb je ook voor deze handelingen eHerkenning op niveau 3 nodig. Dit geldt ook nu niet voor DigiD-gebruikers.

Opwaarderen

De wijziging betekent dat een aantal ondernemers het veiligheidsniveau van hun abonnement op eHerkenning zal moeten opwaarderen naar niveau 3 of hoger. Je moet dit regelen via jouw leverancier van eHerkenning.


Tot slot

Heb je vragen over over eHerkenning en de TVL? Neem dan contact met ons op of kijk in ons coronadossier. Daar vind je ook de andere steunmaatregelen van de overheid. 

Financiële administratie
Het digitaliseren van jouw financiële administratie levert inzicht en tijd op. Wil jij ook 24/7 inzicht in jouw cijfers? Wij helpen je graag.
Lees verder
arrow right
Advieskosten over BOR niet aftrekbaar als zakelijke uitgave
Stel, je laat je adviseren over de ontwikkelingen rondom de bedrijfsopvolgingsregeling (BOR), omdat je op basis van dat advies wilt bepalen of je wel of geen bedrijfsaandelen schenkt. Zijn de kosten voor dit advies dan zakelijk en dus fiscaal aftrekbaar van de winst? En hoe zit het met de btw over deze advieskosten. We leggen het uit aan de hand van een praktijkvoorbeeld.
Lees verder
arrow right
Basecone
Heb jij ook nog een papieren archief en bonnetjes overal? Helemaal niet gek, want zo doen heel veel ondernemers het nog. Het kan alleen overzichtelijker door het creëren van je eigen digitale kantoor! Basecone is de software die jou als ondernemer kan helpen als het gaat om digitale documentverwerking. Basecone herkent facturen automatisch, doet direct een boekingsvoorstel en heeft koppelingen met diverse boekhoudpakketten. Gun jezelf dit gemak en bespaar tijd met Basecone.
Lees verder
arrow right
Accountant
De uitdagingen variëren van zelfstandig relatiebeheer tot het coachen van het team. Het team bestaat uit een mooie mix van enthousiaste young professionals tot ervaren experts. Juist die young professionals willen veel van jou leren.
Lees verder
arrow right
Visionplanner
Met Visionplanner krijg je inzicht hoe jouw organisatie er financieel voor staat.
Lees verder
arrow right