24 november 2020

Herverzekering leverancierskrediet doorgezet

Door de coronacrisis heeft de overheid leverancierskrediet herverzekerd. De herverzekering is nu tot ten minste 1 juli 2021 doorgezet.

Kortlopend leverancierskrediet

Met kortlopend leverancierskrediet is jaarlijks ruim € 200 miljard gemoeid. Hierdoor kunnen leveranciers hun klanten op afbetaling goederen en diensten leveren. Normaal gesproken wordt dit risico voor de leverancier bij commerciële partijen verzekerd.

Coronacrisis

Vanwege de coronacrisis dreigde dit tot stilstand te komen, wat voor de overheid een reden was om in te grijpen en de risico's te herverzekeren. Verzekeraars worden daarbij voor 90% van het verlies gecompenseerd. Vanwege de onzekerheid inzake de huidige ontwikkeling van het virus, blijft de regeling voorlopig dus in stand.

Lees ook: verlenging herverzekering leverancierskredieten.

HR-detachering
Voor een kleine(re) onderneming geeft een eigen HRM-adviseur op de loonlijst hoge overheadkosten en als grote(re) ondernemer is het vaak lastig om een goede en ervaren HRM-adviseur aan te trekken en te behouden. Maar wij hebben goed nieuws! Detachering van onze ervaren HRM-adviseurs. Ons talent bij jou in huis.
Lees verder
arrow right
Casemanager verzuim
Help jij werkgevers en werknemers met verzuim en inzetbaarheid? Ken jij de Wet Verbetering Poortwachter goed en heb je ervaring met verzuimbeleid? Werk je graag samen met verschillende specialisten om de inzetbaarheid van de werknemers van onze klanten te verbeteren? Dan is deze functie iets voor jou!
Lees verder
arrow right
Unit4
Met Unit4 Multivers online heb je jouw financiën altijd onder controle.
Lees verder
arrow right
Wtza: verantwoordingsplicht
Lever je zorg? En heb je een Wtza-vergunning? Dan ben je vanuit de Wet toetreding zorgaanbieders (Wtza) verplicht jaarlijks verantwoording af te leggen aan de overheidsinstantie CIBG over de manier waarop je het geld uit de Wet langdurige zorg (Wlz), Zorgverzekeringswet en/of VWS-subsidie besteedt. 
Lees verder
arrow right
Accountant Texel
Ben je als ondernemer net gestart met je bedrijf, zit je middenin allerlei ondernemerskwesties of ga je binnenkort afstand doen van jouw onderneming? Dan is het raadzaam om advies te vragen aan een accountant. Omnyacc Texel ondersteunt en adviseert in alle fases van het ondernemerschap. Een accountantskantoor zijn we nog steeds, maar met een uitgebreid dienstenpakket. Denk aan fiscaal en juridisch advies, controle, financiële administratie of salarisadministratie. Ons team werkt nauw samen om jou en je onderneming naar een hoger niveau te tillen. Loop ook eens bij ons binnen.
Lees verder
arrow right