12 december 2019

Subsidieaanvraag duurzame jonge boeren

Ben jij een jonge boer en ben jij voornemens een agrarisch bedrijf over te nemen? De subsidieaanvraag voor boeren is geopend! De subsidie is bedoelt voor boeren tot 41 jaar die een bedrijf overnemen en willen investeren in duurzaamheid.

Rvo.nl

De aanvraag voor subsidie kan bij rvo.nl worden ingediend tot uiterlijk 7 februari 2020 om 17.00 uur. Voor aanvragen in de provincie Zuid-Holland is de uiterste termijn 7 februari 2020 om 00.00 uur.

DigiD

Aanvragen moet via DigiD met gebruik van het persoonlijke relatienummer. Heeft u dit niet, dan kunt u inloggen met uw eigen DigiD en krijgt u automatisch een persoonlijk relatienummer.

Let op!

U logt dus niet in met het relatienummer van uw bedrijf via eHerkenning.

Investeringscategorieën

Er bestaan 26 investeringscategorieën waarvoor subsidie verkregen kan worden. Hiervan kunnen er maximaal drie worden uitgekozen. De subsidie bedraagt maximaal 30% van de subsidiabele kosten en kan maximaal € 20.000 bedragen. Het minimum subsidiebedrag is € 10.000.

Om welke investeringen gaat het?

De investeringen waarvoor subsidie kan worden verkregen, zijn erg divers. Voorbeelden zijn zonnepanelen en windmolens, maar bijvoorbeeld ook machines voor mechanische onkruidbestrijding en varkensvriendelijke vloeren komen voor de subsidie in aanmerking.

Provinciale verschillen

Er kunnen per provincie verschillen voorkomen. De provincie bepaalt ook welke investeringen uit de verschillende categorieën voor subsidie in aanmerking komen. Dit is te vinden op de site van de provincie.

Kunnen wij jou ondersteunen bij de subsidieaanvraag? Neem dan gerust contact met ons op.

Stage samenstelpraktijk
Ben jij op zoek naar een stage waarin je niet alleen je kennis toepast, maar ook echt groeit in het vak? Dan is ons kantoor in Hoorn de plek voor jou! Tijdens deze stage doe je waardevolle ervaring op in de samenstelpraktijk en werk je met de nieuwste digitale tools. Zo ontwikkel je zowel je vakinhoudelijke als je digitale skills allemaal in één stage.
Lees verder
arrow right
Groeien, organiseren en procesverbetering
Ondernemen geeft energie en is dynamisch, maar kan ook uitdagend zijn. Soms merk je dat je energie weglekt: je bent druk met de dagelijkse gang van zaken, je organisatie vraagt veel van je, en de groei van je bedrijf blijft achter. Doelen en ambities voor de toekomst zijn niet meer scherp. Herkenbaar? Wij helpen je om weer grip, overzicht en balans te krijgen. Samen zetten we jouw ideeën om in actie, zodat jij weer kunt doen waar je energie van krijgt: ondernemen! Hoe we dat doen? Samen met jou. We brengen helder in kaart waar je nu staat en kijken met een scherpe blik naar de toekomst. Samen bepalen we de juiste stappen: van diensten en klanten tot cijfers en processen. We bekijken hoe je jouw team, structuur en werkwijze slim kunt inrichten om je doelen te bereiken. We doen dit volledig op jouw tempo: zonder druk, mét resultaat.
Zo zorgen we ervoor dat jouw strategie geen papieren plan blijft, maar écht tot leven komt.
Lees verder
arrow right
Voorlopig geen btw-heffing op pensioenpremies
Pensioenfondsen hoeven voorlopig geen btw te rekenen over pensioenpremies. De staatssecretaris van Financiën volgt daarmee niet de recente uitspraken van gerechtshof Arnhem-Leeuwarden.
Lees verder
arrow right
Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid 3 (NOW)
De NOW is de tegemoetkoming in de loonkosten voor werkgevers die vanwege de coronacrisis de omzet met minstens 20% zagen dalen. De regeling is met ingang van 1 oktober 2020 verlengd met 9 maanden tot 1 juli 2021. De NOW 3 kent 3 tijdvakken en kent specifiekere bepalingen ten opzichte van NOW 1 en NOW 2. Op deze pagina vertellen we je er alles over. Heb je vragen? Schroom niet om te bellen of mailen als je meer vragen hebt of wilt sparren over jouw situatie. Samen staan we sterk!
Lees verder
arrow right
Basecone
Heb jij ook nog een papieren archief en bonnetjes overal? Helemaal niet gek, want zo doen heel veel ondernemers het nog. Het kan alleen overzichtelijker door het creëren van je eigen digitale kantoor! Basecone is de software die jou als ondernemer kan helpen als het gaat om digitale documentverwerking. Basecone herkent facturen automatisch, doet direct een boekingsvoorstel en heeft koppelingen met diverse boekhoudpakketten. Gun jezelf dit gemak en bespaar tijd met Basecone.
Lees verder
arrow right